8 клас Розвязування задач на розрахунки за хімічними рівняннями

Тема : Розвязування  задач  на  розрахунки  за  хімічними  рівняннями
( 8клас )
 Мета : навчити  розв’язувати  задачі  із  використанням  хімічних  рівнянь ,
            закріпити  знання  про  хімічні  властивості  оксидів  та  вміння 
            писати  рівняння , розвивати  вміння  користуватися  основними 
            фізико – хімічними  величинами .
Обладнання : картки  з  завданнями , періодична  система  хімічних  
                        елементів  Д.І.Менделєєва , слайди  презентації .
Тип  уроку : урок  набуття  нових  знань  та  навичок .

Хід  уроку
І .Організаційний  етап
  Привітання .Створення  позитивного  емоційного  настрою , вступ  до  уроку . Учитель  промовляє : « Я  вітаю  тих , хто …», додаючи  фразу : вже  прокинувся , випив кави , не  снідав , хоче  працювати , має  добрий  настрій , хотів  би  спілкуватися  тощо . Після  кожної  фрази  учні  та  учениці , що  вважають , що  фраза  їх  стосується , підводяться . Інші  учні  їм  аплодують .

ІІ . Актуалізація  опорних  знань
1 . Бесіда .
Як  класифікують  оксиди ? Які  оксиди  називаються  кислотними ? Записати  і назвати  формули  оксидів  та  відповідних  їм  кислот .
  Які  оксиди  називають  основними ? Навести  приклади .
Записати  рівняння  реакцій , які  відповідають  хімічним  властивостям  кислотних  і  основних  оксидів .
2 . Дописати  рівняння  реакцій :
KOH + SO3  =
K2O + P2O5 =
CO2 + H2O =
Fe3O4 + CO =
    
ІІІ . Визначення  теми , мети  і  завдань  уроку
  Учитель  пояснює , що  в  нашому  світі  будь – які  процеси  потребують  не  тільки  якісної  характеристики , але  і  кількісних , в  тому  числі  і  хімічні  рівняння . На  виробництві  та  у  побуті  потрібно  вміти  розрахувати  масу  або  об’єм  речовини , що  вступає  або  утворилася  в  хімічних  реакціях . Тому  необхідно  навчитися  проводити  розрахунки  за  хімічними  рівняннями .
 
IV . Вивчення  нового  матеріалу
 1 . Учитель  диктує  умову  задачі , записує  стисло  умову  та  розв’язання  задачі  на  дошці . Пояснює  розв’язування .



Задача 1
  Визначте  масу  Сульфур (VI) оксиду , яка  потрібен  для  реакції  з  кальцій  оксидом  кількістю  речовини  4 моль .
Дано :                                            Розвязування
n(CaO) = 4 моль                       4моль      х    
m(SO3) = ?                                CaO + SO3 = CaSO4
                                                                                         1 моль          80г
М(SO3) = 80г/моль                  
                                                     х = 4моль * 80г : 1 моль = 320г(SO3)
 Відповідь : m(SO3) = 320г.

Учитель  ускладнює  умову  задачі , показує  розвязок  на  дошці , розбирає  з  учнями етапи  розвязку  задачі .
Задача 2
  Яку  кількість  речовини  фосфору  і  об’єм  кисню (н.у.) було  взято  для  реакції , якщо  при  цьому  утворився  Фосфор (V) оксид  масою  7,1 г?
Дано :                                              Розвязання :
m(P2O5) = 7,1г                    х       у            7,1г
n(P) = ?                             4Р + 5О2  =  2Р2О5
V(O2) = ?                           4моль      112л               284г

М(Р2О5) = 142г/моль               х = 4моль * 7.1г : 284 г = 0,1моль (Р) ;
Vm (O2) = 22,4л/моль
                                                  у = 112л * 7,1г : 284 г = 2,8л (О2)
Відповідь : n(P) = 0,1моль ; V(O2) = 2,8л.

2 . Демонстрація  презентації « Розрахунки  за  хімічними  рівняннями . Застосування  алгоритму  при  розв’язуванні  задач »

3 .  Учням  пропонується  самостійно  виконати  завдання , що  надруковані  на  карточці . Кожний  учень  отримав  карточку  із  задачею .
Задача 3.
  В  реакцію  з  алюмінієм  вступив  кисень  об’ємом  4,48л (н.у.) . Визначити  масу  алюмінію , що  вступила  в  реакцію  та  кількість  речовини  алюміній  оксиду , який  утворився .
 
  Учень , який  першим  виконав  завдання , показує  розвязок  на  дошці  та  отримує  оцінку .

V . Закріплення  знань  та  навичок
Учитель  пропонує  учням  розв’язати  задачі  з  підручника . Учні , що  першими  вірно  розв’язують  задачу , показує  розвязок  на  дошці . Учні  разом  з  вчителем  обговорюють  розв’язування  задач , виставляють  оцінки  за  роботу .

VI . Підведення  підсумків  уроку , виставлення  оцінок

VII . Домашнє  завдання
Конспект  в  зошиті . Задачі  № 34, 45 , 43.   




3 коментарі: